יו"ר ועדת החוקה: "למרות ההשמצות נמשיך להושיט יד"

    איתי גדסי No Comments on יו"ר ועדת החוקה: "למרות ההשמצות נמשיך להושיט יד"

    יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן: "גם אחרי מבול ההשמצות והשקרים, נמשיך להושיט יד. מאוד לא הסכמתי עם דברי הנשיא אבל אני קשוב לו וגם אגיע היום לנשיא. אנחנו לא סוגרים את הדלת לא משנה כמה פועלים ומדברים כנגדנו, במו"מ אפשר להגיע לפתרון מוסכם אם אנשים יחליטו שהם לטובת המדינה ולא רוצים לשרוף אותה"

    צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
    13:12
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on הגל נמשך: גם שטראוס מודיעה על העלאת מחירים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) פתח את דיון הוועדה הבוקר לקריאה שנייה ושלישית של הצעת חוק יסוד: השפיטה בהתייחסות לדחיית הדיון על הצ"ח חסינות כוחות הביטחון בחודש: "מדובר בצעד נכון כי לצד הרצון הברור להגן על חיילי צה"ל, יש לוודא, כמו שהקפדנו בהליכי החקיקה, שלא פוגעים בעיקרון המשלימות. הדחייה חשובה ואני מקווה שיהיה אפשר למצוא פתרון לסוגיה בלי לפגוע בעקרון המשלימות, ואני מברך על כך".

    בהתייחסו להתקדמות בהליכי החקיקה אמר: "אנחנו יושבים פה למעלה מחודשיים להכנת הצעות החוק. גם לפי הסקרים, רוב מוחלט של העם מבין שיש צורך ברפורמה במערכת המשפט. רבים גם אומרים חד משמעית שחשוב וטוב שהרפורמה תושג בהסכמה רחבה ואני ביניהם, ולמרות זאת, בחודשיים הללו וגם בכל הפגישות הארוכות מחוץ לשעות העבודה בוועדה, אנחנו עומדים מול אנשים שלא מוכנים לדבר וזה מאוד קשה".

    "על כל שעה שישבתי בוועדה ישבתי שעתיים לפחות עם אנשים המוכנים לפשרות – אנשיי הייטק, כלכלה, אקדמיה ואני אומר שאשמח לשבת מול כל מי שיביאו והתשובה שלהם היא שאין. יד מושטת שוב ושוב לא פוגשת יד אחות וזו טרגדיה קשה. בשבוע האחרון לא הייתה חקיקה, היה פורים, והיה שבוע שלם ללא דיונים בוועדה ובמליאה, אני והשר לוין מושיטים ידנו, והיינו רוצים זאת אבל לצערנו זה לא קורה".

    "בשם כל חברי הקואליציה אני אומר שהיד שלנו עדיין מושטת. מה שעולה עכשיו לקריאות 3-2 הן הצ"ח שעוסקות בדברים היחסית טריוויאליים כמו שבימ"ש לא יוכל לפסול חוקי יסוד, שזו עמדת הכנסת לאורך השנים, שתיפסק המציאות של חבר מביא חבר ווטו לשופטים, שמי שהיום באופוזיציה דיבר על המציאות הזו שוב ושוב. העובדה שלכל אורך התקופה לא הוצגה הצעה אופרטיבית אחת מאוד מתסכלת אבל נמשיך לפעול לטובת כל אזרחי ישראל, גם אחרי מבול ההשמצות והשקרים, נמשיך להושיט יד".

    יו"ר הוועדה רוטמן סיכם את דבריו בפתח הדיון ואמר: "מאוד לא הסכמתי עם דברי הנשיא אבל אני קשוב לו וגם אגיע היום לנשיא. אנחנו לא סוגרים את הדלת לא משנה כמה פועלים ומדברים כנגדנו- במו"מ אפשר להגיע לפתרון מוסכם אם אנשים יחליטו שהם לטובת המדינה ולא רוצים לשרוף אותה".



    0 תגובות